09/05-17

Test af labelprintere

I løbet af foråret har vi været på besøg hos Schur i Horsens for, at teste udvalgte printerløsninger.

Printerne som blev udvalgt repræsenterede et bredt udsnit, som dækker majoriteten af vores kunders behov. Dels mindre fødevareproducenter men også automatiske pakkelinjer til de store storkøkkener.

Modellerne som blev testet var:

Videojet 9550
SATO CL4NX
Brother QL-800

Alle tre løsninger var kørende på ganske få minutter via direkte kabling, hvilket bekræfter at vores udskriftsløsning i langt de fleste fald fungerer plug n play til Windows baserede printere.

Ønsker du at høre mere om dette kontakt vores direktør Kasper Østergaard på 40 70 24 90.

04/05-17

Nyheder fra OUH og Region Syd

I forårets særudgave af Magasinet Pleje kan læses mere omkring de seneste funktioner i Dankost Pro og hvorledes de understøtter hverdagen i Region Syddanmark og på OUH.

Artiklen finder du på dette link og ellers på side 28-30. Klik på “Aktuel avis”.

God læse lyst.

30/03-17

FåStyrPåDitKøkken.dk

DANKOST er gået I luften med vores kampagne målrettet landets plejehjem og storkøkkener.
Klik ind på FåStyrPåDitKøkken.dk og bliv klogere.

01/03-17

Integration til FMCG-Solutions

Vi er pt. ved at afdække mulighederne for at lave en tovejs integration til FMCG Solutions.

Ideen er at sende produktegenskaber fra Dankost Pro til FMCG og tilsvarende modtager kostpriser på råvarer retur den anden vej. Begge løsninger kan i dag uploade informationer til GS1, dog komplementerer de hinanden hvilket gør en integration relevant.

På den baggrund leder vi efter virksomheder som kunne være interesseret i dette. Primært FMCG-kunder men også egne Dankost Pro kunder.

Kontakt vores direktør pr. mail for at høre mere.

27/02-17

“Pulje til målrettet renovering, etablering eller genetablering af lokale køkkener på plejecentre”

I Dankost har vi erfaret at den omtalte pulje på 425 mio. hos Sundheds- og Ældreministeret kan benyttes til it-løsning. Der er ikke umiddelbar mulighed for at ansøge alene finansiering af IT-projekter, men skal du bygge nyt eller bygge om i dit plejehjemkøkken er det oplagt at søge om også nyt IT-system.

Dankost udgav d. 3. februar nyheden omkring puljen. Her kan du læse nyhedsbrevet.

Link til Sundheds- og Ældreministeret finder du her – her ser du også hvordan der ansøges

02/11-16

Vores kommende API

Vi forventer at vores API-modul er klar til udrulning i løbet af vinteren. Med i pakken indgår en ny version af Dankost Pro som er nødvendig for at funktionerne fungerer.

API’et understøtter en lang række funktioner som f.eks. præsentation af menuer og eller varer, næringsoplysninger, deklaration, allergener, fotos, datablade m.m. API’et kan benyttes til både websites, mobile enheder, apps, intranet. API’et indeholder tillige kost- og salgspriser såfremt dette var relevant at vise. Dataudveksling til labelprintere er også et kendt anvendelsesområde.

Listen af felter som eksporteres bliver følgende:

  • Item ID
  • Alt. nr.
  • Name (Multilingual)
  • Name 2
  • Barcode
  • Amount per portion
  • Declaration – only tab ‘Ingredient’ on declaration *
  • Tab allergens on tab declaration *
  • Nutrients (Name, Value, Unitname) both per 100 gr. and per unit
    • KJ
    • Kcal
    • Total fat
    • Saturated fatty Acids
    • Carbohydrate
    • Total Sugar
    • Dietary fibers
    • Total Protein
    • Salt
  • Unit
  • Category (Multilingual)
  • Picture
  • Free text 0-39 from tab Free Text
  • Sales price per unit
  • Cost price per kilo
  • Cost price per unit
  • Start date and time
  • End date and time
  • Ecology in % (Forventet ny funktion i Dankost Pro)
  • Ecology in kg (Forventet ny funktion i Dankost Pro)
  • Total CO2 contribution (Forventet ny funktion i Dankost Pro)
  • CO2 contribution per unit (Forventet ny funktion i Dankost Pro)
  • CO2 contribution per kg (Forventet ny funktion i Dankost Pro)

Al data leveres både i JSON og XML format.

Ønsker du at høre mere omkring hvad vores API kan og hvorfor du skal tilvælge det, så kontakt Jannie Svendsen på vores telefon 40 70 24 90.

27/10-16

10 grunde til at vælge vores GS1-løsning

  1. GS1 løsningen er tidsbesparende. Den årlige besparelse i manpower er individuel, men har jeres virksomhed mange produkter er det ikke urealistisk, at der opnås en besparelse på 100 timer årligt
  2. Nem og automatisk overførsel af produktdata til GS1 Trade Sync, herunder ingrediensliste, næringsdeklaration, emballage- og forpakningsoplysninger
  3. Indtastning og vedligeholdelse af produktdata foretages kun i ét system – Dankost Pro
  4. Mulighed for at arbejde med kladde-data i relation til GS1. Gem når du vil og upload når produktet er afsluttet og klart
  5. Større sikkerhed og mindre risiko for tastefejl – særligt den løbende opdatering lettes da du undgår bekymring om, hvorvidt et produkt er opdateret efter seneste tilretning. Opdatering sker når der klikkes overfør til GS1
  6. Mulighed for at oprette skabeloner f.eks. “Tærter str. M”, som alle leveres i samme type og størrelse emballage
    1. Herunder har vi mulighed for at lave grupperinger i forbindelse med første eksport til GS1. Dette vil spare tid i relation til at indtaste identiske egenskaber på mange produkter
    2. Fsv. fremtidige produkter er der som altid mulighed for at kopiere eksisterende produkter, herunder deres GS1 data
  7. Vores løsning ajourføres ved ændringer i datastrukturen hos GS1 TradeSync
  8. Vi kan håndtere og eksportere op til 6 forskellige sprog
  9. Til jer som allerede har tastet GS1 oplysningerne – enten i GS1 eller i fx Excel – er der mulighed for at importere oplysningerne i Dankost Pro. Vi yder gratis hjælp her til
  10. Sidst men ikke mindst er der fra Dankost Pro mulighed for at integrere Dankost Pro med f.eks. Navision eller andet økonomisystem. Ved at lave denne integration sluttes cirklen omkring økonomiske forhold, fødevareoplysninger og GS1

Derudover kan du her downloade nærmere information omkring vores løsning, herunder screendumps.

 

13/10-16

Dankost skal fremover hjælpe Summerbird

Dankost har siden i sommers hjulpet Summerbird med deklarationer og varespecifikationer. Senest har vi fra 1. november permanent overtaget vedligeholdelsen af produktdata, udskrifter og specifikationer. I praksis overtager vi vedligeholdelse af data på op mod 100 produkter, herunder deklarationer og næringsberegninger.

Vi ser frem til et godt samarbejde!

PS: Er din virksomhed aktiv indenfor fødevareproduktion giver vi gerne et tilbud på at overtage hele vedligeholdelsen af dine produktspecifikationer, datablade m.m. Det er langt billigere end du tror sammenlignet med omkostningen ved selv at ansætte kompetencen – typisk fordi det “kun” kræver en kvart- eller halvtidsstilling alt efter omfanget.

12/10-16

Norway Seafoods vælger Dankost

Norway Seafoods, tidligere Thorfisk, har valgt Dankost til at håndtere lovpligtig ernæring og deklaration af deres fiskeprodukter som du bl.a. at købe her

Som altid ser vi frem til et godt samarbejde.

07/10-16

Dankost e-handel

Dankost Pro kan leveres med et hav af moduler, men vidste du at et af dem er en plug and play B2B webshop?

Webshoppen kan benyttes til mange formål, men hovedessensen er at den håndterer bestillinger og at administrationsdelen ligger direkte i Dankost Pro. Der er således ikke et nyt system du som administrator skal lære at benytte.

Typisk ser vi to formål med shoppen:

  1. Én central produktion / køkkenenhed som leverer til flere salgssteder. Dette anvender bl.a. LêLê og Homemate vores løsning til. Derudover har vi faktisk set tilfælde hvor shoppen også anvendes til at bestille kuglepenne etc. Dette for at samle al indkøb i et system. Mulighederne er mange og flere end du tror!
  2. Shop til dine B2B-kunder. Såfremt dine varer er behørigt oprettet i Dankost Pro kan du hurtigt og let komme online med vores e-handelsløsning. Herunder undgår du at håndterer ordrer via email eller andet samtidig med, at administration sker direkte i Dankost Pro.

Ønsker du at høre mere så kontakt os endelig. Du kan være i luften på 14 dage – og selvsagt med dit eget unikke design. Det hele til fast pris!