13/10-16

Dankost skal fremover hjælpe Summerbird

Dankost har siden i sommers hjulpet Summerbird med deklarationer og varespecifikationer. Senest har vi fra 1. november permanent overtaget vedligeholdelsen af produktdata, udskrifter og specifikationer. I praksis overtager vi vedligeholdelse af data på op mod 100 produkter, herunder deklarationer og næringsberegninger.

Vi ser frem til et godt samarbejde!

PS: Er din virksomhed aktiv indenfor fødevareproduktion giver vi gerne et tilbud på at overtage hele vedligeholdelsen af dine produktspecifikationer, datablade m.m. Det er langt billigere end du tror sammenlignet med omkostningen ved selv at ansætte kompetencen – typisk fordi det “kun” kræver en kvart- eller halvtidsstilling alt efter omfanget.

12/10-16

Norway Seafoods vælger Dankost

Norway Seafoods, tidligere Thorfisk, har valgt Dankost til at håndtere lovpligtig ernæring og deklaration af deres fiskeprodukter som du bl.a. at købe her

Som altid ser vi frem til et godt samarbejde.

07/10-16

Dankost e-handel

Dankost Pro kan leveres med et hav af moduler, men vidste du at et af dem er en plug and play B2B webshop?

Webshoppen kan benyttes til mange formål, men hovedessensen er at den håndterer bestillinger og at administrationsdelen ligger direkte i Dankost Pro. Der er således ikke et nyt system du som administrator skal lære at benytte.

Typisk ser vi to formål med shoppen:

  1. Én central produktion / køkkenenhed som leverer til flere salgssteder. Dette anvender bl.a. LêLê og Homemate vores løsning til. Derudover har vi faktisk set tilfælde hvor shoppen også anvendes til at bestille kuglepenne etc. Dette for at samle al indkøb i et system. Mulighederne er mange og flere end du tror!
  2. Shop til dine B2B-kunder. Såfremt dine varer er behørigt oprettet i Dankost Pro kan du hurtigt og let komme online med vores e-handelsløsning. Herunder undgår du at håndterer ordrer via email eller andet samtidig med, at administration sker direkte i Dankost Pro.

Ønsker du at høre mere så kontakt os endelig. Du kan være i luften på 14 dage – og selvsagt med dit eget unikke design. Det hele til fast pris!

 

04/10-16

IT til dine kantiner

I Dankost har vi de sidste par måneder leveret oplæg til 3 større løsninger:

  • Catering som leveres og produceres i 18 selvstændige kantiner
  • B2C kæde med 3 cifre antal cafeer – opdelt i 2-3 faser
  • Større dansk catering virksomhed med ny kontrakt til opstart i 2017

Vi har i alle 3 tilfældet skræddersyet en løsning, som dog i stor udtrækning baseres på eksisterende funktionalitet i Dankost Pro. Dette for at sikre 100 % overholdelse af tidsplan og undgå dyre overraskelser, hvilket ofte er kendetegnet ved større it-projekter.

Løsningerne omfatter selvsagt vores basisfunktionalitet omkring deklaration, allegener, næringsoplysninger, udskrifter etc.

Her kan du downloade et kort teaser om dine muligheder

04/09-16

Dankost Pro – API

Vores GS1-løsning er efter langt og hårdt arbejde i den afsluttede testfase og ventes releaset i september. Se nyhed herom.

Planerne for næste store modul bliver et standardiseret API som leveres plug and plug til seneste version af Dankost Pro. API’et har et næsten ubegrænset antal af muligheder. Som inspiration kan dette være:

  • Præsentation af dine opskrifter på nettet, intranettet eller mobilapp
  • Vise næringsoplysninger på råvarer / opskrifter
  • Give trykkeri adgang til data således at labels kan printes fuldautomatisk
  • Vise dine priser
  • Vise produktionsstatistik m.m.

Hovedessensen er at data fra Dankost Pro stilles til rådighed til fri benyttelse (dog ikke kommerciel aktivitet). Det er således den forretningsmæssige kreativitet som sætter grænserne for din virksomhed.

Kontakt os for at høre mere, eller hvis du har særlige ønsker til hvilke felter vi skal stilles til rådighed. Vi arbejder for tiden på den tekniske specifikation og hører meget gerne om ønsker her til.

Prisen for modulet ventes fastsat primo november og modulet ventes klar til udrulning i løbet af vinteren.

Vedlagt findes oversigt over forventede felter som eksporteres fra Dankost Pro.API webservice_ scope

04/09-16

Event med GS1 i Århus og København

Husk at vi fredag d. 16. september afholder event i Århus og torsdag d. 27. oktober i København. Programmet lyder som følger:

  • Velkomst
  • Præsentation af Dankost
  • Præsentation af GS1 (TradeSync)
    • Herunder hvad GS1 mere kan tilbyde din virksomhed
  • Dankost Pro – forretningsmæssig præsentation af programmet
    • Vores “GS1-løsning” i Dankost Pro
  • EU-lovgivningen anno 13. december – kort gennemgang af udvalgte hovedtræk
  • Spørgsmål og afrunding

Arrangementet i Århus finder sted d. 16. september 2016 kl. 13.00 i Kraftvaerks lokaler i Zenit byen på adressen Sommervej 31F, 8210 Aarhus V. Der serveres kaffe og frugt fra kl. 12:30.

Arrangementet i København finder sted d. 27. oktober 2016 kl. 13.00 i Kraftvaerks lokaler i på Njalsgade 21G, 2300 København S. Der serveres kaffe og frugt fra kl. 12:30.

Du vil til arrangementet fra Dankost møde direktør Kasper Østergaard samt Birgith Hasselgren, senior konsulent.

Fra GS1 deltager Head of FMCG & Services hos GS1 Morten Buch samt arkitekt / interaktionsdesigner bag løsningen.

Arrangementet ventes at vare op til 2 timer alt efter spørgelyst og ønsker til gennemgang. Eventuel nærmere fremvisning kan foretages efter endt program. Dette aht. øvrige deltagere.

Tilmelding sker via mail til koe@dankost.dk og deltagelse er gratis.